torsdag 17. november 2011

Et par kurs kort.....

De som kjenner meg i denne scrappeverdnen vet veldig veldig godt at mitt store forbilde er Tim Holtz. Jeg digger alt den mannen gjør og alt han lager... han er en utrolig inspirasjonskilde. Og derfor valgte jeg å ha et kurs hvor tema var Tim Holtz og Tim Holtz teknikker... Dette kurset hadde jeg i går kveld for 16 herlige damer... De var ikke redde for å få maling og annet griseri under neglene. For det ble klæsja og klina med Distress Stains, dabbere, alkoholmaling, distress puter, cracklepaint, Glimmermist osv. Vi har embossa og styra veldig. Og ikke minst har jeg selv stanset ut 13 forkjellige die-cuts i Grungeboard, Grungepaper og Chipboard pr kursdeltager og det var 16 av dem . Dies som er brukt er alle fra Tim Holtz bortsett fra Poinsettian som er en Spellbinders dies. Layered Poinsettia heter den. Uansett... det tok sin tid å stanse ut alle disse die-cutsene kan man si men halleluja jeg er glad jeg har min VAGABOND maskin :) Går litt fortere da nemlig.
Over til det første kortet. Vi kaller det "Sewing Room"... Har har vi brukt panel av bazzill natural og Tissue Paper fra Tim Holtz i bakgrunnen. Den er limt på med Glue`n Seal og malt med div Distress Stains. Fargene som er brukt er Pine Needles, Peeled Paint, Shabby Shutters og Forrest Moss. Har tørket og klæsja og klina til man ble fornøyd med bakgrunnen. Så trenger den jo litt tørketid da :) Seambinding båndet er farget med samme farger.....

Kjolen har jeg stanset ut i Sticky Back Canvas, tatt av tapen bak og festet den til min Non Stick Craft Sheet. Sprayet med vann og påført Distress Stains i fargene Barn Door og Aged Mahogny. For å få litt shimmer effekt har vi sprayet på litt Perfect Pearls Mist i fargen Forever Red. Kjolen ble jo riktig så snasen :) Syns ikke så godt på bildet... er ikke akkurat noen proff-fotograf denne dama her... Im so sorry!
Ellers så ha jeg også brukt en Type-charm fra 7Gypsies. Denne var i utgangspunktet svart... og jeg ville ha den i gull og da er det kjekt med skuffen full av alkoholblekk...VOILA så var den svarte charmsen forvandlet til en gull charms. Jeg elsker Adirondack alcohol Ink... er så mye man kan gjøre med den :)
Julestjerna er stanset ut i rød bazzill prismatics og sprayet med Perfect Pearl Mist i fargen Forever Red. Resultatet blir veldig kult vis man krøller litt på hvert eneste blad på blomsten. Blir lissom litt mer liv i blomsten da. En hvit perle har blitt gul med litt alkoholmaling.. noen dråper over perlen er nok :)

Mr Snowman... eller Winter Wonder som diesen heter, er malt med hvit Crackle Paint Picket Fence. Det samme er snøkrystallene. Armene, hatten og "nesa" er klipt av på forhond foresten før jeg begynte å male. Hatten fikk et strøk med svart dabber og glossy accent når malingen var tørr. Den såkalte nesa er jo orange da og malt med Distress Stains Spiced Marmalade, armene er malt med brun dabber i fargen Espresso. Skjerfet er Seambinding bånd som har fått en god omgang med mine fantastiske og diggbare Distress Stains i Aged Mahogny og Barn Door.
Bakgrunnen er litt morsom. Har brukt vanlig glatt hvit bazzill (ingen struktur nei..) og påført hvit dabber ovenfra og ned bittelittegranne ned på arket. Dette er gjort i begge ender. Når dette er tørt har jeg brukt blending tool og påført fargene Stormy Sky, Broken China, Faded Jeans og Weathered Wood med svamp fra Distress pute. Etterpå har jeg brukt en våtserviett og "vasket" arket og da forsvinner fargen som har satt seg på det hvite som er meningen at skal se litt istappaktig ut :) Deretter er bakgrunnen de-bosset med en snøkrystall embossingfolder fra Tim Holtz og påført Clear Rock Candy Crackle Paint. Deretter er dette skrapt av med en flat skrape mens Crackle Painten forsatt er våt. Da ligger det kun igjen Crackle Paint nedi snøkrystallene. Moro :)
Når crackle painten på snømannen er tørr stanset vi ut ordet Wish med en Movers & Shapers dies fra...guess who?.....
Denne bookplate die-cut`n er stanset ut og malt med hvit dabber maling.. mens malingen er våt har jeg drysset på glitter. Da ser det litt frosty ut..syns jeg da :) Kristorn er stanset ut i Grungeboard og påført Distress Stains og en liten dæsj Glimmer Glam :)
Ship o hoi... og god jul folkens :)

1 kommentar:

Trinity sa...

Åh, så utrolig flott kort. Du blir bare flinkere og flinkere for hver eneste gang jeg ser resultatet!
Ønsker deg en fredelig søndagskveld i stua ;-) klem